כתבת דה מרקר על חברת יאיר ארז בע"מ

עיתון דה מרקר פורסמה כתבה על חברת יאיר ארז בע"מ במגזין תעשיות המתכת מרץ 2023.

קישור לכתבה באתר דה מרקר: לכתבה באתר דה מרקר לחץ כאן

הכתבה:

מומחים בהתאמת כימיקלים וחומרי סיכה לתעשייה

חברת יאיר ארז בע"מ הינה שם נרדף לאיכות, אמינות ומצוינות באספקת פתרונות המשלבים התאמת כימיקלים ייחודיים לתעשיות מגוונות וייחודיות, בדגש על תעשיית המתכת

מאת: רונית מורגנשטרן ויואל צפריר

אם אינכם מכירים את יאיר ארז בע"מ אז אתם מפספסים את אחת החברות היותר מקצועיות והמנוסות בתחום הכימיקלים והחומרים המיוחדים לתעשייה בכלל ולתעשיית המתכת בפרט. עם ניסיון של 25 שנה בענף, יאיר ארז, המייסד והבעלים, ביסס את מעמדו כמוביל בהתאמה ואספקה של שמנים, גריזים וכימיקלים מיוחדים לתעשייה, שיוצרים קשת רחבה של פתרונות עם מקצועיות שאין שנייה לה. ליגה אחת מעל כולם.

אחד הצרכים המרכזיים בכל תעשייה הוא שמנים וגריזים. כדי שמנוע סילון או מכונה תעשייתית יפעלו באופן תקין וברציפות, חלקי המתכת שלהם צריכים להיות משומנים בשמנים או גריזים מיוחדים. אך מכיוון שהם חשופים לחיכוך ולא פעם לטמפרטורה קיצונית, נדרשת התאמה מאוד מדויקת של סוג השמן או הגריז ליישום, וכן להבטיח את עבודת המכונות לטווח ארוך. בין שמדובר בתנור הפועל בחום של 200 מעלות, או מכ"מ שפועל במינוס 70 מעלות – כולם נדרשים לשמנים ייחודיים והיכולת להתאים אותם היא סוד הצלחתה של חברת יאיר ארז בע"מ.

בחברה יודעים לספק שמנים העומדים בתקנים הייחודיים, כגון MIL, כולל אישורי הבטחת איכות(COA) , המתאימים לכל מטרה, והיום היא הכתובת העיקרית בישראל לתעשיות רבות ומגוונות. "זה או לקנות בחו"ל, או לבוא אליי," מדגיש יאיר ארז, שמשקף את המציאות של שוק זה בישראל. "בסוף כל הבעיות הקשות בתחום השמנים והגריזים מגיעות לפתחי ואנחנו יודעים לתת להם מענה".

יאיר ארז הוא מהנדס חומרים במקצועו ואת החברה הוא הקים בשנת 1995 לאחר שהשתחרר משירות קבע ממושך בחיל הים. בתפקידו האחרון בצבא שימש כמפקד המעבדה הכימית. לקוחותיו, שלא רק קונים אצלו, אלא גם מתייעצים עימו בנושאים מקצועיים, מספרים עליו שהוא אנציקלופדיה מהלכת בתחומו. ואכן, בשיחה עימו מגלה ארז ידע עצום וגם אהבה גדולה לתחום.

נציגה של החברות המובילות בעולם

חברת יאיר ארז עוסקת בייעוץ, שיווק, מסחר וייבוא של שמנים לתעשייה וגריזים לאחזקה ולייצור בתעשייה, בייעוץ והתאמה בתחומי התחזוקה של מכונות, ובאספקת חומרי ניקוי מיוחדים לתעשיות מגוונות וכימיקלים ייחודיים כפתרונות בתהליכי אחזקה או תהליכי ייצור.

כמי שמתמחה בשיווק שמנים וגריזים מיוחדים לתעשייה, החברה משווקת בישראל את מוצרי חברת MOBIL שמתמחה בתעשיות תעופה (2 (MOBIL-JET ומחזיקה מלאים של שמני גיר, מינרלים וסינתטיים, בכל הצמיגיות, וגם שמנים הידראוליים של חברה זו. בנוסף, החברה משמשת כנציגה הרשמית של החברות החשובות בעולם בתחום זה. "אנחנו מייצגים בישראל שמנים וגריזים של HUSKEY – חברת השמנים והגריזים המיוחדים; של IRMCO – יצרנית ג'ל מסיס במים לכיפוף צנרת; של חברת ALCONOX – יצרנית סבונים מאושרי NSF; ושל חברת TORBO K – יצרנית סבונים לניקוי טורבינות גז", מפרט ארז. "רוב השמנים, הגריזים וחומרי ניקוי שאנו מספקים הם מאושרים NSF -FDA -H1".

מיהם הלקוחות החברה ומהו הפרופיל שלהם?

"אנו עובדים עם קשת רחבה של לקוחות – מתעשיות גדולות כמו אלביט, תע"א, רפאל, משרד הביטחון, אינטל, רב-בריח, טחנות הקמח שטיבל, לנדא דיגיטל פרינטינג ועד תעשיות קטנות, כגון בתי מלאכה לחיתוך שיש ומפעלים עם מכונות לעיבוד שבבי. אחד היתרונות שלנו הוא ביכולת לספק את השמן המדויק ביותר לצורך שימוש ספיצפי. למשל, חברת אלביט מייצרת מכ"מים שעובדים בקוטב הצפוני, עם מערכות שנעות במהירות של מילימטר בשעה וצריכות לפעול בצורה שוטפת באזורי טמפרטורות של מינוס 70-80 מעלות צלסיוס והן נזקקות לשמנים מיוחדים.

"ענף נוסף שאנחנו עובדים עימו הוא תעשיות התעופה, להן אנחנו מספקים שמני מנועים (לפרופלורים או לסילון), שמנים לגירים והידראוליקה של מטוסים ומסוקים בכל הגדלים – מטיסני סילון, דרך מסוקים ועד מל"טים לתעשייה האווירית ולאלביט", מוסיף ארז. "רוב העבודה היא מול קבלני משנה שמיצרים עבור אותן חברות. בנוסף, אנחנו מספקים לתעשיית החלל שמנים וגריזים מאושרי תעופת החלל של Aeroshell / Castrol Braycot".

זה לא הכל. החברה מספקת שמנים גם לתחנות כוח וטורבינות רוח לייצור חשמל, שגובהן מגיע ליותר מ-100 מטרים; למתקני אנרגיה סולארית – עבורם מספקת החברה גריזים לעבודה השוטפת וחומרים לניקוי הפאנלים הסולאריים מאבק ושאריות של ציפורים; והיא גם פעילה בתחום של אנרגיה שאובה.

בתחום התשתיות היא מספקת שמנים למט"שים (מכוני טיהור שפכים), ולמתקני התפלה. היא גם מספקת גריז לכבלים בנמלים, שעמיד בחום ובקורוזיה המלח ואף אינו מטפטף על העובדים. ענף נוסף עימו עובדים בחברה היא תעשיית הרכבות, המונעות בדיזל או בחשמל, ומספקת לה שמנים למנועים ולגירים.

מזון, קוסמטיקה, דפוס והיי-טק

המגוון הרחב של לקוחות החברה לא מסתיים בתעשיות אנרגיה ותשתית כבדות. יש גם לקוחות מעניינים לא פחות מתחומים מגוונים אחרים. למשל, חברת חוגלה. "חוגלה מייצרת חיתולים במכונות מתוחכמות שדורשות שמנים סינתטיים ברמה הגבוהה ביותר שקיימת כיום בעולם", מסביר ארז. "אלה שמנים יקרים, אבל חוגלה מעדיפה לשלם עליהם, כי בכל 2-3 דקות מיוצר משטח חיתולים וכל עצירה של המכונה מסתכמת בהפסד של הרבה כסף".

עוד תחום הוא תעשיית עיבוד הבשר והעופות, שם הכל נע על מסועים, מעליות, שרשראות, שצריכים להיות מגורזים ומשומנים כדי שהתהליך יעשה ללא תקלות. חשבו על סביבה של סיר טיגון לוהט לקירור והקפאה במינוס 20 מעלות.

"כל תעשייה דורשת את הגריז שלה וכל שלב בתהליך התעשייתי דורש את הגריז שלו", הוא מדגיש. "למשל, ליצרניות במבה, צ'יפס וכדומה, שבכל יום נדרשות לנקות את אזור העבודה – אנחנו מספקים גריזים דביקים העמידים בשטיפת מים ומאושרי מזון וכשרות".

לדברי ארז, למאפיות מספקת החברה שמני גיר מאושרי מזון לייצור בצקים בכמויות גדולות, וגם גריז לגירוז עגלות של מאפים שנכנסים לתנורים בטמפרטורות של כ-200 מעלות צלסיוס. לעומת זאת למחלבות היא מספקת תרסיסים למערכות הידראוליות בתהליכי ייצור גבינות, חלב וחלב סויה. החברה גם פעילה בתחזוקה של מערכות מיזוג אויר גדולות, לרבות אספקת שמנים וגריזים שייחודיים למנועי מדחסי הקירור השונים. החברה גם מספקת לשדות התעופה והנמלים שמנים הידראוליים לקירור מערכות אלקטרוניות, אותן מערכות שנועדו לזיהוי מתכות וחומרים אסורים ביבוא. גם מקומם של בתי דפוס, תעשיית התרופות, ההיי-טק, הרובוטיקה ועוד לא נפקד מרשימת הלקוחות של החברה.

פתרונות ליישומים הכי ספציפיים

בתחום הקוסמטיקה, אם לציין תחום נוסף שבו פעילה החברה, מספקת החברה שמנים על בסיס צמחים, אבל גם חומרי ניקוי ייחודיים: "תעשיית הקוסמטיקה משתמשת בשמנים צמחיים לטובת המוצרים שלה", מחדד ארז. "אנחנו מספקים לתעשיינים בתחום זה סבונים מיוחדים לניקוי דודי הייצור בין מנה למנה, וזאת במקום חומרים מסוכנים ורעילים שהיו בשימוש בעבר, אצטון לדוגמה. באופן דומה, אנחנו מספקים לתעשיית הקנאביס סבונים מאושרי NSF לניקוי שמני קנביס (מיצוי) בין ייצור מנה למנה של שמני קנאביס".

כיצד היית מסכם את היתרונות של החברה כלפי הלקוחות?

"מתן פתרונות ליישומים הכי ספציפיים להם נדרשים ללקוחות, הודות לניסיון הרב שצברנו ולהיכרות שלנו עם כל השמנים והגריזים שקיימים והתכונות המיוחדות של כל אחד ואחד. יתרוננו גם בכך שאנו חברה קטנה שנותנת מענה מהיר ברמה של כמה שעות כולל אפשרות הספקה ללקוח".

בשיתוף חברת יאיר ארז בע"מ

כתבת יאיר ארז בע"מ במוסף דה מרקר